عبارتی را جهت جستجو وارد کنید

نقش ویتامین D در بدن

ویتامین D بصورت یک ویتامین محلول در چربی است که در بدن ذخیره می شود. این ویتامین برخلاف ویتامین های دیگر که بدن نمی تواند بطور خود به خود آن را تولید کند، با جذب نور خورشید در بدن تولید می شود.این ویتامین دارای دو نوع D2 و D3 می باشد. ویتامین D3 بعد از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید تولید می شود اما D2 توسط گیاهان. ویتامین D3 از D2 راحت تر جذب می شود

ویتامین D با حفظ تعادل بین فسفر و کلسیم در بدن به استحکام و رشد استخوان ها کمک می کند و همچنین موجب پیشگیری از بیماری های پوکی استخوان، استئومالاسی و راشیتیسم در کودکان می شود.

با تقویت مغز از گرفتن آلزایمر جلوگیری می کند و کلسیم و فسفر غذاها را از روده جذب می کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و عملکرد عضلات را بهتر می کند.

منابع جذب ویتامین D:

  • نور خورشید
  • قارچ
  • ماهی سالمون
  • جگر
  • زرده تخم مرغ
  • خاویار
  • خامه
  • شیر محلی
  • سبزیجات و میوه جات

عوارض کمبود ویتامین D در بدن:

کمبود ویتامین D می تواند موجب عوارضی چون ضعف سیستم ایمنی، مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریانس، بیماری خود ایمنی، تغییر شکل پا به حالت کمانی، به خطر افتادن و شکستگی استخوان ها شود.

استفاده از مکمل های ویتامین D
تا حدودی کمبود این ویتامین را کاهش می دهد.

برای مشاوره آنلاین کلیک کنید .

تمامی حقوق این و بسایت محفوظ و متعلق به داروخانه ی فردوسی میباشد.

طراحی توسط شرکت طوسی