عبارتی را جهت جستجو وارد کنید

لاغری و کاهش وزن

قبل از این که به سراغ باید ها و نباید های لاغری برویم لازم است بدانید اولین ابزار برای داشتن اندام ایده آل، یک اراده ی قوی است. پس قبل از خواندن مقاله مصمم شوید که می خواهید به اندامی زیبا برسید.

در اولین قدم وزن دلخواهتان را مشخص کنید تا بدانید قصد دارید چه مقدار از وزن خود را کاهش دهید.

 

اولین باید!

برای کاهش وزن باید ورزش را در برنامه روزانه تان جای دهید، بخصوص ورزش در ابتدای روز. صبح ها یک نرم دوی یا یک پیاده روی سریع 30دقیقه ای قطعاً کمک فراوانی به شما می کند.

باید دوم!

اگر قصد کاهش وزن دارید باید غذا های پرکالری، چرب و غذایی هایی که ارزش غذایی کمی دارند را کنار بگذارید. فست فود ها یکی از اصلی ترین دلایل اضافه وزن در جهان به شمار می روند، اما می توانید آخر هر هفته به عنوان پاداش یکی از غذاهای مورد علاقه تان را میل کنید تا احساس خستگی نکنید. مثلاً اگر در تمام طول یک هفته رژیم و ورزشتان را رعایت کردید می توانید آخر هفته با دوستانتان به رستوران بروید و پیتزا ی مورد علاقه تان را میل کنید.

البته اگر مداوم از سبزیجات و گوشت آب پز استفاده کنید مطمئن باشید خیلی زود رژیم تان را کنار می گذارید. غذا های رژیمی خوشمزه بسیاری هستند که می توانید طرز تهیه آن ها را از اینترنت یاد بگیرید.

در ضمن مصرف سبزیجات را نباید فراموش کنید. سبزیجات حاوی فیبر و آب هستند و همین موضوع باعث می شود تا احساس سیری به شما دست دهد. علاوه بر آن سبزیجات کالری زیادی ندارند که خود یک کمک بزرگ در راه کاهش وزن می باشد.(در ضمن همراه سالاد و سبزیجاتی که با غذایتان نوش جان می کنید نباید از سُس ها استفاده کنید.)

20% از حجم غذایتان را کم کنید.

مطمئن باشید شما با 80% حجم قبلی غذایتان هم سیر خواهید شد. اما این امر موجب می شود تا کالری کمتری وارد بدنتان شود.

سوپ بخورید!

خوردن یک سوپ مغذی و خوشمزه قبل از وعده ی غذایی(البته نه سوپ هایی که با خامه تهیه می شوند)، غذا خوردن شما را کند کرده و باعث می شود احساس سیری به شما دست دهد.

 باید و نباید های نوشیدنی!

در مورد نوشیدنی ها هم نکات بسیاری است که رعایت آن به کاهش وزن کمک می کند.

آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب زیاد در طول روز نیاز شما به دیگر نوشیدنی ها مانند نوشابه، قهوه و دیگر نوشیدنی های مضر را کم می کند. سعی کنید همیشه یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید.

همچنین نوشیدن آب ناشتا موجب بالا رفتن متابولیسم بدن وسوزاندن کالری بیشتر می شود. پس سعی کنید همیشه قبل از  صبحانه یک لیوان آب ولرم به همراه لیمو بنوشید.

از چای سبز غافل نشوید.

چای سبز علاوه بر آنکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد یک نوشیدنی سالم و کم کالری است. پس در صورت امکان در کنار صبحانه تان چای سبز با عسل بنوشید تا سوخت و سازتان را بالا ببرد.

صبحانه!

صبحانه یکی از وعده های غذایی اصلی است که به هیچ عنوان نباید آن را حذف کنید.

سعی کنید صبحانه مغذی ای میل کنید تا مدت زیادی شما را سیر نگهدارد. یک صبحانه سرشار از پروتئین می تواند تا ساعت ها شما را سیر نگهدارد و شما کالری بیشتری به بدنتان وارد نکنید.

روی نان صبحانه تان کمی پودر دارچین بپاشید. این امر به سوخت و ساز کالری بیشتر کمک می کند.

استفاده از نان سبوس برای صبحانه نیز به لاغری شما کمک خواهد کرد.

ویتامینD

مطمئن شوید ویتامینD کافی به بدنتان می رسد.

زیرا وجود این ویتامین در روند کاهش وزن نقش بسزایی دارد. پس در صورت امکان ساعاتی در روز را در معرض آفتاب بگذرانید.

(به یاد داشته باشید مشورت با یک متخصص تغذیه کمک شایانی به شما می کند.)

 

برای مشاوره آنلاین کلیک کنید .

تمامی حقوق این و بسایت محفوظ و متعلق به داروخانه ی فردوسی میباشد.

طراحی توسط شرکت طوسی