عبارتی را جهت جستجو وارد کنید

ماده ای به نام کراتین که امروزه مصرف آن در بین ورزشکاران بسیار رایج شده به طور طبیعی در برخی از مواد خوراکی مانند گوشت قرمز و ماهی وجود دارد.بدن انسان نیزقادر است مقداری از این ماده را تولید کند اما اینکه مصرف بیشتر کراتین چه مشکلات و فوایدی را برای بدن ما به دنبال دارد و چگونه به روند عضله سازی ما کمک می کند را در ادامه این مقاله بخوانید.

عملکرد کراتین در ورزشکارن

در ابتدا این نکته را حتماً باید بدانید که کراتین به تنهایی موجب وزنگیری و افزایش توده ی عضلانی شما نمی شود بلکه روند، کیفیت و قدرت شما را در زمان انجام تمریناتتان افزایش می دهد.

کراتین با افزایش قدرت و سطح انرژی شما را در مسیر تمریناتتان کمک میکند.

زمانی که توانستید به میزان وزنه های خود بیافزایید و یا حرکاتتان را برای تعداد دفعات بیشتری انجام دهید کراتین مامورییت خود را کاملاً به خوبی انجام داده است.

پس متوجه شدید که کراتین از چه روشی شما را در رسیدن به حدفتان کمک می کند.

مصرف کراتین

اگر شما به تازگی قصد شروع به مصرف کراتین را دارید پس حتما می دانید عموما توصیه می کنند درروز های ابتدایی مقدار بیشتری از این محصول را به بدن خود برسانید(حدوداً 20گرم در روز). این کار را برای یک هفته انجام دهید و سپس مقدار مصرفی را کاهش داده(بسته به تمرین و نیاز بدن شما حدوداً 3تا 5 گرم در روز). به این کار اصطلاحاً بارگیری کراتین گفته می شود.

بیشتر افراد در روزهای ریکاوری نیز مقداری کراتین را مصرف می کنند، این امر اگر چه اهمیت زیادی ندارد اما موجب حفظ سطح کراتین در بافت های عضلانی شما می شود.

جالب است این نکته را بدانید که مصرف کراتین به همراه کربوهیدرات میزان اثر بخشی این ماده را بیشتر می کند، اما مشخصاً میزان کربوهیدرات اضافی موجب افزایش وزن شما می شود، پس اگر شما به دنبال وزنگیری هستید مصرف کراتین به همراه کربوهیدرات به شما کمک شایانی خواهد کرد.

کراتین قبل از تمرین

همان طور که گفتیم مصرف کراتین موجب افزیش سطح انرژی شما می شود، پس واضح است که مصرف کراتین قبل از تمرین چه کمکی به شما می کند.

کراتین با افزایش قدرت عضلانی باعث می شود شما وزنه های سنگین تری بردارید و در نتیجه فشار بیشتری بر عضلات خود وارد کنید.

کراتین بعد از تمرین

اگر شما ورزش بدنسازی را دنبال می کنید پس یقیناً می دانید یک ریکاوری خوب پس از تمرین یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید برای روند عضله سازیتان انجام دهید. در زمان تمرین و وزنه زدن فشار زیادی به عضلات شما وارد می شود. کراتین می تواند یک منبع تغذیه خوب در کنار پروتئین و کربوهیدرات ها برای عضلات شما باشد.

 


 بهترین کراتین های موجود در بازار

برای مشاوره آنلاین کلیک کنید .

تمامی حقوق این و بسایت محفوظ و متعلق به داروخانه ی فردوسی میباشد.

طراحی توسط شرکت طوسی